Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Ustroniu

Innowacje, projekty i programy

PROJEKTY I PROGRAMY REALIZOWANE OBECNIE W ODDZIAŁACH PRZEDZSZKOLNYCH


Głównym założeniem projektu jest rozwijanie w dzieciach odpowiedzialności za podjęte działania, a także budowanie poczucia sprawstwa, czyli przeświadczenia o własnej skuteczności.

Bezpośrednia relacja z naturą, to coś czego obecnie bardzo brakuje nie tylko dzieciom, ale i dorosłym. Zabawa oraz edukacja na świeżym powietrzu poprawiają koncentrację, wzmacniają zdolności poznawcze, uczą nowych, poprawnych wzorców zachowań, takich jak szacunek do przyrody, szacunek dla pracy swojej oraz innych. Udział w projekcie da dzieciom możliwość tworzenia czegoś od podstaw i obserwacji efektów swojej pracy, co z pewnością wzmocni ich pewność siebie oraz zaangażowanie w podejmowane działania.

Jednym z elementów składowych projektu jest nawiązanie współpracy ze “Stowarzyszeniem Pomocy Wzajemnej Być Razem” w Cieszynie, w ramach której osoby, będące w kryzysie bezdomności stworzyły dla naszych Oddziałów skrzynie na kwiaty oraz ceramiczne ozdoby do naszego ogródka.

Dzieci, a także ich rodzice okazując wdzięczność wzięli udział w zbiórce środków czystości i chemii gospodarczej, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Stowarzyszenia. W związku z zaistniałą współpracą dzieci zobaczyły jak istotne jest pomaganie osobom w potrzebie, ale co równie istotne, otrzymały przykład tego, że nie trzeba mieć wiele aby dzielić się z innymi.

Projekt zaplanowany został na okres niespełna roku, w tym czasie dzieci stworzyły już swój własny, wspólny ogród, dzielnie o niego dbały. W połowie października wspólnie posadziliśmy wrzosy oraz cebulki kwiatów, które na wiosnę przyszłego roku ozdobią teren przy Szkole i Oddziałach Przedszkolnych, a więc przysłużą się w efekcie naszej szkolno-przedszkolnej społeczności.


Edukacja matematyczna w domu i w przedszkolu (autorka i organizatorka: Zuzanna Jastrzębska-Krajewska)

Celem głównym projektu jest:

Wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej poprzez świadome włączanie się do Projektu nauczycieli i rodziców.

#20minutdlaMATEMATYKI to nie tylko edukacja systemowa, ale przede wszystkim transfer umiejętności i wykorzystywanie codziennych sytuacji w sposób matematycznie edukacyjny, a także uświadamianie rodziców, ile matematyki jest wokół i jak mogą się włączać w utrwalanie kompetencji matematycznych swoich dzieci.


Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

Celem głównym projektu jest rozwijanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi i publicznymi w całej Polsce i za granicą.

Cele szczegółowe: zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom - uświadomienie roli czytania w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych; tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela; wprowadzenie dziecka w świat literatury; budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną; przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych; kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności dzieci; rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli; włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego; promocja przedszkola; rozwijanie współpracy między nauczycielami.


Celem programu jest wzmacnianie umiejętności rozpoznawania emocji u siebie i innych, wyrażania ich w konstruktywny sposób i regulowania ich natężenia. Tak ukształtowane i wzmocnione na wczesnych etapach życia umiejętności emocjonalne mogą przyczynić się do dobrostanu psychicznego, lepszego rozumienia siebie i lepszego budowania relacji z innymi ludźmi. Ma to kluczowe znaczenie w przeciwdziałaniu zachowaniom ryzykownym.

Postać niedźwiadka Luby powstała, by pomóc dzieciom poznać świat emocji. Miś, podobnie jak one, zaczyna życie w grupie, chodzi do przedszkola, poznaje nowych przyjaciół, doświadcza trudności i wyzwań. Kiedy o nich opowiada, dzieci utożsamiają się z nim przez podobieństwo przeżyć, pomagają mu w rozumieniu siebie i dzięki temu same stają się ekspertami od emocji.

Zajęcia z niedźwiadkiem Lubą to ciekawa, angażująca zabawa, dzięki której dzieci uczą się regulowania emocji i zachowań.


 

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Listopad 2025
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

VULKAN

 

Szkolny Facebook

 

mLegitymacja